ПОТОЧНІ ЗАХОДИ – ШКОЛА ПРАКТИЧНОЇ ЛОГІСТИКИ
ПОТОЧНІ ЗАХОДИ
ШКОЛА ПРАКТИЧНОЇ ЛОГІСТИКИ
Нарешті ми зпроектували свій перший склад!
Шлях від хаосу до системи пройдено!
31.10.2024 р. відбулось чергове заняття в Школі практичної логістики кафедри менеджменту підприємств. Олексій Гладишев, виконавчий директор компанії «Нові індустріальні рішення», завершив практичний міні-курс «Модернізація логістики складу» для студентів ОП «Логістика». Протягом трьох занять студенти отримали практичні навички проектування складського приміщення, яке максимально адаптоване до специфіки вантажопотоку і бізнесу компанії.
Спочатку у нас був склад, де товари були розташовані як-небудь: у коробках, в упаковці і без, на піддонах і в проходах тощо. На такому складі співробітники довго збирають замовлення через те, що довго шукають потрібні товари. Потрібні зміни. Але які? Саме тому дуже важливо побачити модель ідеального складу для конкретного бізнесу.
Під керівництвом досвідченого консультанта студенти визначали особливості потоку вантажів та умови зберігання, розраховували необхідну пропускну здатність, необхідні розміри функціональних зон та площу земельної ділянки, проектували стелажі та необхідне обладнання. Технологічно проектування складських будівель складається з багатьох математичних розрахунків. Але крім формул необхідно розуміти ключові бізнес-процеси на правильно організованому складі, оскільки правильне проектування гарантує комфорт працівників, які будуть виконувати складські операції і переміщатися територією, а також впливає на швидкість виконання замовлень клієнтів.
Отже, шлях «від хаосу до системи» пройдено. Студенти зрозуміли наскільки важливо забезпечити гнучкість складського простору і адаптувати його до мінливих потреб компанії і ринку. Далі студенти будуть використовувати набуті знання під час курсового проектування під час вивчення дисципліни «Складська логістика».
Від імені кафедри менеджменту підприємств висловлюємо щиру вдячність бізнес-партнеру кафедри і прекрасному наставнику для студентів Олексію Гладишеву і сподіваємось на продовження співпраці в майбутньому.
Практичні аспекти перевезення небезпечних вантажів від стейкхолдера
24 жовтня 2024 року в межах вивчення дисципліни «Транспортна логістика», яка викладається для студентів ОП «Логістика», проведено практичне заняття, присвячене особливостям транспортування та зберігання нафти та нафтопродуктів. Провів це заняття директор департаменту логістики та транспортування нафтопродуктів ПАТ «УКРНАФТА» Володимир ЛУГІНІН, який детально пояснив студентам ланцюг транспортування нафтопродуктів від заводу чи від іноземних постачальників до нафтобаз, які роззосереджені на всій території країни, а також від нафтобаз до автозаправочних станцій. Особливу увагу гість приділив зміні пріоритетів в обслуговуванні сповивачів нафтопродуктів в умовах війни та, відповідно, вимог до перевізників, які повинні забезпечити своєчасність доставки і неперервність споживання, тобто забезпечити наявність товару згідно асортименту. Студентів цікавили різні аспекти логістичної діяльності компанії «УКРНАФТА» як державної компанії, як контролюється якість продукції, як контролюють роботу водіїв, які критерії вибору перевізників тощо. Приємно було почути про принципи компанії у роботі з постачальниками робіт і послуг, що передбачає прозорість, відкритість, дотримання вимог законодавства, забезпечення високих стандартів якості продукції та запобігання різного роду корупційним діям. Звичайно, що пан Володимир навів чимало різних кейсів і приклади рішень, які стосувалися або планування перевезень та запасів, або оперативного реагування на збої чи відхилення від плану в реальних процесах постачання нафтопродуктів.
Від імені кафедри менеджменту підприємств висловлюємо щиро вдячність Володимиру Лугініну за чудовий практикум і сподіваємось на продовження співпраці. Бажаємо компанії «УКРНАФТА», яка є нашим стейкхолдером у підготовці професійних менеджерів, успіхів у конкурентній боротьбі та подальшого процвітання.
Практикум від практиків
17 жовтня 2024 р. відбулось практичне заняття у студентів груп УЛ-21 та УЛ-22 з навчальної дисципліни «Транспортна логістика». Унікальність даного заняття полягала в тому, що його провели фахівці логістичної компанії “FTP” – бізнес-партнера освітньої програми «Логістика».
Спочатку Максим Бабич – заступник начальника відділу морських та авіа перевезень – детально проаналізував декілька кейсів з організації мультимодальних перевезень за участю авіаційного та морського видів транспорту. Це були реальні замовлення конкретних клієнтів, яким потрібно було доставити вантажі з Китаю з урахуванням специфіки вантажних одиниць, умов зберігання та транспортування, тривалості та вартості доставки.
Іван Ісаєнко, начальник відділу LCL, детально описав схему доставки збірних вантажів у контейнерах, що доставляються в Україну за участю різних видів транспорту. При цьому акцентував увагу на процесах консолідації вантажопотоків в транспортних терміналах, експедирування в портах, проходження кордону і митних процедур, а також на фінальній доставці до складу клієнта та задоволеності замовника послуг.
В цілому плідна співпраця з компанією “FTP” сприяє підвищенню якості підготовки менеджерів з логістики та подоланню розриву між їх практичною та теоретичною підготовкою. Щиро вдячні нашому бізнес-партнеру за сприяння практикоорієнтованості навчального процесу та формування практичних навичок студентів у розробці та оптимізації транспортно-логістичних процесів з орієнтацією на вимоги клієнтів.
🔷17 жовтня в рамках роботи ШКОЛИ ПРАКТИЧНОЇ ЛОГІСТИКИ студенти ОП «Логістика»🙋
разом із спікером – виконавчим директором “Нових індустріальних рішень” Олексієм Гладишевим розглянули алгоритм вибору складу: починаючи з вирішення питання будувати, орендувати чи віддати в аутсорсинг та закінчуючи оснащенням технологічним обладнанням.
🤗Наступна зустріч буде присвячена обговоренню результатів командної роботи
Ми розпочали роботу Школи практичної логістики в новому навчальному році!
В четвер 26 вересня 2024 р. стартували заняття в Школі практичної логістики кафедри менеджменту підприємств у новому форматі.
Студенти ОП «Логістика» будуть працювати під керівництвом провідного експерта, виконавчого директора компанії «Нові індустріальні рішення» Олексія Гладишева, який має багаторічний успішний досвід з управління проектами та ланцюгами постачання, запуску об’єктів логістичної інфраструктури, впровадження інформаційних технологій в логістиці та автоматизації логістичних процесів.
Пан Олексій підготував для студентів міні-курс «Модернізація логістики складу», в процесі вивчення моделюється робота реального складу із існуючими проблемами в розміщенні товару та організації складських процесів. Керівництво компанії приймає рішення, що оптимізувати хаос на існуючій складській площі не можливо і варто розглянути можливості переїзду складу на нову локацію. І ось тут має розпочатися творчість студентів, які мають визначити необхідні параметри нового складського приміщення, способи зберігання товарів в залежності від їх характеристик, розрахувати оптимальні розміри зон для виконання складських операцій тощо.
Будемо слідкувати за розвитком подій у віртуальному середовищі. Результатом даної симуляції має бути реалізація практикоорієнтованості у підготовці логістів, підвищення конкурентоспроможності випускників на ринку логістичних послуг, розширення використання цифрових технологій для ефективного освітнього процесу.
Робота Школи практичної логістики триває.
22 травня 2024 р. відбулася зустріч студентів з Дмитром Валерійовичем Калінічевим, комерційним директором Dragon Capital Property Management, яка була присвячена ринку складської нерухомості в Україні. Звичайно, було сумно почути про значні руйнування об’єктів складської нерухомості в Київському регіоні. Але життя триває, бізнес адаптувався і тому попит на професійні склади постійно зростає, а їх вакантність наразі становить близько 2%, що є найнижчим показником. Приємно було почути про відновлення зруйнованої будівлі West Gate Logistic, комплексу Terminal Bucha, а також про введення в експлуатацію першої черги Lviv Industrial Park. Дмитро Валерійович детально пояснив студентам від чого залежать орендні ставки на складську нерухомість, як формуються витрати на утримання та обслуговування складських комплексів, які переваги індустріальних парків та які зелені технології використовують при будівництві. Від імені кафедри менеджменту підприємств висловлюємо щиру вдячність Дмитру Валерійовичу за чудову презентацію і ґрунтовні відповіді на запитання.
Логістика для е-комерції: досвід «Укрпошти» від Юлії Павленко
В рамках Школи практичної логістики кафедри менеджменту підприємств 9 травня відбулась чергова зустріч. На цей раз в гості до студентів завітала директорка Департаменту міжнародних операцій «Укрпошти» та ініціаторка E-Export School Юлія Павленко. Темою розмови була «Логістика для cross–border e–commerce: транспортні та митні особливості». Пані Юлія детально розповіла про особливості поштової логістики та описала складний і часто заплутаний шлях, який долає посилка від відправника із Житомирської області до одержувача в Австралії. Закриття повітряного простору України у зв’язку з повномасштабними військовими діями не припинило доставку за кордон, а змусило шукати альтернативні та багатоешелоновані маршрути міжнародних перевезень за участю автомобільного та авіаційного видів транспорту через європейські сортувальні центри. Не дивлячись на складні умови «Укрпошта» продовжує доставляти експортні та імпортні поштові відправлення в 190 країн світу.
Особливу увагу Ю.Павленко приділила розвитку електронної комерції та сприянню експорту товарів малих і середніх підприємств. В рамках ініційованого Юлею проекту «E-Export School» підприємців навчають експортувати товари з України та генерувати онлайн–продажі. Наразі зареєстровано понад 30 тисяч українських продавців на провідних маркетплейсах світу, зокрема, Etsy, eBay, Amazon, Shopify, Joom тощо. Запорукою успіху будь-якого бізнесу наша гостя назвала інтеграцію транспортної логістики з інформаційними технологіями, використання цифрових форм документів, електронного обміну, моніторингу процесів доставки та контролю за термінами доставки.
Після тематичної презентації уже традиційно відбулось жваве спілкування студентів з нашою гостею. Студенти традиційно цікавились історією кар’єрного успіху, секретами професійної діяльності та історіями успіху, а пані Юлія зробила чимало слушних порад як стати успішним та реалізувати свою мрію.
Від імені кафедри менеджменту підприємств висловлюємо щиру вдячність Юлії Павленко за чудову розповідь, зроблені настанови для студентів і те, що вона з честю і гордістю представляє Україну на міжнародних форумах Всесвітнього поштового союзу, відстоює національні інтереси в бізнесі та веде активну волонтерську діяльність. А ще за те, що вона випускниця КПІ, і цим дуже гордиться!
Логістика та закупівлі в міжнародних компаніях: кейс Coca-Cola від експертів
25 квітня 2024 року відбулася зустріч з представниками бізнесу в рамках Школи практичної логістики кафедри менеджменту підприємств.
Спочатку Андрій Мегенко, офіцер із закупівель проекту з економічного відновлення України в компанії USAID, ех-бізнес партнер з логістики в компанії Нестле, ех-спеціаліст з непрямих закупівель Coca-Cola Hellenic, поділився власним досвідом проведення конкурсних закупівель логістичних послуг в компанії «Кока-Кола» та дуже детально пояснив як відбувається пошук бізнес-партнерів, критерії вибору перевізників, механізм ціноутворення, особливості укладання контракту тощо.
Потім Oлена Покладова, бізнес партнер комерційної функції BPT Coca-Cola Europacific Partners, еx-керівник відділу непрямих закупівель Coca-Cola Hellenic, розповіла про особливості та стратегію глобальних закупівель на прикладі компанії «Кока-Кола» та про 7 кроків до успіху в тендерних закупівлях. Особливу увагу вона приділила розширенню партнерських відносин із постачальниками для досягнення вуглецевої нейтральності в межах усього ланцюга збуту продукції компанії до 2040 року. Оскільки майже 90% викидів виникають внаслідок дій третіх осіб, то компанія Coca-Cola HBC при виборі постачальників логістичних послуг приділяє значну увагу екологічним критеріям.
В ході дискусії та відповідей на запитання студентів наші чудові спікери своїм досвідом розвитку кар’єри в компанії «Кока-Кола», а також взаємодії підрозділів закупівель та логістики, їх спільного прагнення створювати цінність бренду для споживачів та досягати стратегічних цілей компанії.
Велика вдячність спікерам за їх щиру готовність поділитися власними секретами успіху та зроблені настанови для студентів щодо саморозвитку та успішного старту трудової діяльності в міжнародних компаніях.
Що вам надає сили і енергію, щоб так багато встигати? З цього почалася розмова студентів з неперевершеною гостею Школи практичної логістики Оксаною Яковлевою, керівницею багатьох міжнародних компаній і проектів, директоркою зі стратегічного розвитку Київської логістичної школи. Це була чудова презентація про те, як технології та глобалізація змінили ландшафт логістики та ланцюгів постачання, які основні виклики і тренди в логістиці, що треба знати і вміти майбутньому фахівцю з логістики, що робити сьогодні, щоб бути там, де потрібно завтра. І звичайно були змістовні відповіді на запитання студентів. А ще – дуже цінні поради, що читати, кого слухати і як розвиватись, щоб бути успішним і затребуваним в майбутньому.
Висловлюємо щиру подяку пані Оксані і сподіваємось на нові зустрічі і цікаві проекти.
28 березня 2024 р. в рамках Школи практичної логістики відбулася зустріч студентів з директором компанії «DB Schenker в Україні» Юлією Аглічановою. Наша гостя розповіла історію свого кар’єрного зростання від маркетолога компанії «УВК», роботи на топ-посадах в логістичних компаніях Fiege, XPO Logistics, Raben, CAT Cargo Logistics Ukraine і до керівника українського підрозділу глобальної мережі DB Schenker. Особливий акцент було зроблено на важливості логістики в бізнесі та ролі. На завершення пані Юлія представила програму стажування студентів в компанії і перспективи потенційної співпраці з КПІ. Дякуємо Юлії Аглічановій за відверту розмову зі студентами, позитивний настрій і віру в нашу перемогу і розвиток логістики в Україні.
«БЕРГЕР КАРГО» – ЛОГІСТИКА, ЗАГАРТОВАНА ВІЙНОЮ!
Цей заголовок найкраще відображає сутність розмови студентів-логістів з Валерієм Баранівським, генеральним директором та співзасновник логістичної компанії «Бергер Карго», яка відбулася 14.03.24 р. і ознаменувала початок роботи «Школи практичної логістики».
Пан Валерій розповів про історію створення компанії «Бергер Карго», яка на логістичному ринку працює вже 9 років. Спочатку це було невеличке підприємство, орієнтоване на обслуговування підприємців з Південної Кореї при імпорті їх товарів і, частково, доставку вантажів з України. Саме у той період було визначено основні ціннісні орієнтири – створювати логістичний продукт, що відповідає міжнародним стандартам якості, йти назустріч клієнту і розуміти його потреби, не нехтувати дрібними клієнтами. Найбільшим випробуванням для компанії стала війна. У той час, коли більшість міжнародних логістичних операторів скоротили свою присутність в Україні і майже не працювали, компанія «Бергер Карго» не зупиняла своєї діяльності ні на один день. Були дні, коли сам директор виконував функції вантажника, комірника та фасувальника. Проте ці випробування дозволили компанії вийти на новий рівень – отримати нових клієнтів, наростити обсяги послуг, збільшити складські площі тощо. І отримати феноменальний результат – за два роки війни компанія зросла у 6 разів!!! Найкращим визнанням професіоналізму логістичного оператора стала співпраця з всесвітньою некомерційною організацією World Food Programme, в рамках якої працівники компанії збирають тисячі гуманітарних продовольчих наборів та відправляють людям в прифронтових районах.
Сьогодні «Бергер Карго» – це успішний український 3PL-оператор, який має понад 90 тис.кв.м високоякісних і добре оснащених складських площ в Київській, Львівській, Чернівецькій областях, невеличкий парк власних вантажних автівок, понад 150 лояльних клієнтів. Компанія є ідеологом і власником сучасної хмарної WMS «Бергер Софт», до якої проявляють інтерес клієнти компанії і навіть конкуренти. Ще багато чого цікавого дізнались студенти з перших вуст, оскільки задавали чимало запитань. Зокрема, їх цікавили нестандартні рішення в логістиці, особливості роботи з «важкими» і «легкими» клієнтами, умови зберігання товарів на складах, співпраця з ООН та обробка гуманітарних вантажів тощо. Особливий інтерес викликало запитання про можливості розпочати свій власний логістичний бізнес, «підводні камені» та існуючі ризики, пошук клієнтів та укладання угод. В цілому, це була дуже щира і відверта розмова успішного бізнесмена з логістами-початківцями, які прагнули дізнатися якомога більше про закулісся логістики в Україні.
Від імені кафедри менеджменту підприємств висловлюємо щиру подяку Валерію Баранівському за прекрасну зустріч і бажаємо логістичній компанії «Бергер Карго» подальшого процвітання, вийти на нові ринки логістичних послуг і доводити світу, що українські фахівці дуже професійні, креативні та клієнтоорієнтовані.